IT Service Excellence

Sæt kunden i centrum og levér professionel service. 

  • 2 dages kursus
  • Afholdes i København, Århus og virtuelt
Se datoer og tilmeld

Lær at yde den optimale kundeservice med et kursus i IT Service Excellence

IT-medarbejdere er både dybe teknikere og professionelle servicemedarbejdere. Dette kursus sætter fokus på serviceaspektet af IT-rollen.

Dine kunder og brugere er forskellige, og der er stor forskel på, hvordan de ønsker at modtage service. På dette kursus får du stærke redskaber til at spotte de persontyper, du møder, og du vil med disse redskaber kunne matche kunders og brugeres servicepræferencer. Samtidig bygger du langvarige relationer, som gør dine kunder og brugere til ambassadører for din IT-afdeling.

Du får desuden et indblik i din egen personlighed og adfærd, og du kommer til at forstå dine kommunikations- og reaktionsmønstre. Således at du kan få det bedste ud af dine egne styrker og undgå, at dine styrker kommer til at overstyre i forhold til kunder og brugere.

 

 

Vi udbyder også disse kurser indenfor IT Service Management, SIAM™ og DevOps: 

Om IT Service Excellence

Kurset gør dig i stand til levere en professionel service, som matcher kunders og brugeres servicepræferencer.

Du lærer at skabe langvarige relationer og sikre, at kunder og brugere bliver ambassadører for din servicefunktion.

Kurset er intensivt og gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser fra deltagernes verden skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete metoder og værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen & certificering

Eksamen ligger i slutningen af kursets sidste dag, og varigheden er 45 min.

Det er en multiple-choice eksamen med 40 spørgsmål, og beståelseskriteriet er 26 rigtige svar.

Dit udbytte

  • Du lærer at aflæse kunders og brugeres tale- og kropssprog.
  • Du lærer at tilpasse dit eget kropssprog, ordvalg, stemmeføring og budskaber til den, du står overfor.
  • Du lærer ligeledes at arbejde med den skriftlige kommunikation, hvor ordvalg og budskaber har afgørende betydning for relationen til kunder og brugere.
  • Du får indsigt i dine egne styrker og faldgruber, og du bliver bedre i samarbejdet med dine kolleger.
  • Du lærer, hvordan du afmonterer konflikter, før de opstår.

Hvem er målgruppen?

Uddannelsen er målrettet servicemedarbejdere i IT-servicefunktioner.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage på uddannelsen.

Planlagte forløb

Der er planlagt følgende forløb:

Tilføj deltager

  • Ingen bøger

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Hvad siger kursisterne om vores IT Service Excellence kursus?

Bo Frederiksen

Teamlead ServiceDesk, Global Connect

’Hos Global Connect er serviceoplevelsen for vores kunder et must for forretningens succes. Derfor er det vigtigt, at vi som ’frontpersonale’ har værktøjer og metoder, så vi leverer hver gang. På IT Service Excellence kurset med Martin Vojdeman som underviser, får man et indblik i hvordan bedst rammer kundernes forskellige præferencer for service. Nem, enkelt og ikke mindst meget praktisk!’

Instruktør(er) på IT Service Excellence

  • Martin Juhl Vojdeman
    • Martin Juhl Vojdeman

    • Senior Management Consultant