ITIL kurser og uddannelser

Hos os kan du tage alle dine ITIL® 4 kurser og certificeringer. Kurserne afvikles flere gange om måned, i det format der passer dig bedst.

  • Halvdelen af alle ITIL® certificeringer i 2020 blev taget hos os! Det er vi stolte af. 
  • En ITIL certificering styrker dit CV, lærer dig at arbejde effektivt indenfor IT, og er både til dig der er helt grøn og uden erfaring, og til dig der leder efter videreuddannelse indenfor ITIL®.
Se oversigt over kurser og datoer
  1. ITIL 4 Foundation

    ITIL 4 Foundation

  2. ITIL 4 Foundation Superflex Online

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

  3. ITIL 4 Foundation E-læring

    ITIL 4 Foundation E-læring

  4. ITIL4 Foundation E-læring kombinationspakker

    ITIL4 Foundation E-læring kombinationspakker

  5. ITIL videregående

    ITIL videregående

  6. ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value

    ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value

  7. ITIL 4 Specialist: High Velocity IT

    ITIL 4 Specialist: High Velocity IT

  8. ITIL 4 Strategist: Direct, Plan & Improve

    ITIL 4 Strategist: Direct, Plan & Improve

  9. ITIL 4 Strategist: Digital & IT Strategy

    ITIL 4 Strategist: Digital & IT Strategy

Pexels Vlada Karpovich 4050327

Tag ITIL4 Foundation på lige præcis den måde, der passer dig bedst hos os!

Vi tilbyder som de eneste i Danmark ITIL4 Foundation både som klassekursus, som vires unikke SUPERFLEX og som e-læring. Det betyder, at du kan tage kurset på den måde, hvor du lærer bedst!

KLASSEKURSER:
På vores ITIL 4 Foundation klassekurser får du som noget helt nyt vores e-læring til støtte for din forberedelse inden klassekurserne. Det betyder, at du kommer bedre forberedt til undervisningsdagene, og at vi på kursusdagene derfor har meget bedre tid til at arbejde med praktisk anvendelse af metoderne. Det gør, at du kommer hjem med en meget bedre viden og indsigt, som du er klar til at implementere. Du har også adgang til e-læringen efter undervisningsdagene, og kan anvende den til at repetere forud for din eksamen. Læs mere om vores ITIL 4 Foundation klassekursus her.

SUPERFLEX:
På vores unikke ITIL4 Foundaiton SUPERFLEX online foregår al træning online og opdelt på moduler af 3 timer, hvor det samme modul kører både formiddag og eftermiddag. Det betyder, at du kan sammensætte din undervisning meget fleksibelt. På dette forløb får du også adgang til vores ITIL4 Foundation e-læring til forberedelse og repetition. Læs mere om vores ITIL 4 Foundation SUPERFLEX her.

E-LÆRING:
Endelig tilbyder til ITIL4 Foundation som e-læring på vores adaptive læringsplatform. Dette er den ultimativt mest fleksible form at tage dit ITIL4 Foundation kursus på. Her kan du gå til og fra e-læringen når det passer dig, og e-læringen tilpasser sig endvidere dit vidensniveau og din læringsstil. Læs mere om vores ITIL 4 elæring her.

Hvad er ITIL?

ITIL® er et af verdens mest anerkendt rammeværk for IT og digitale services, som leverer en omfattende praktisk og gennemprøvet best practice til etablering af et effektivt service management system.

ITIL® giver vejledning i hvordan vækst og forretningsværdi skabes ved at understøtte organisationen i at opnå deres vision og målsætninger, ved tilpasse IT og digitale services til organisationens behov. ITIL® hjælper med at definere en retning for serviceleverandøren med en tydelig operating model og tilpasser services til forretningsstrategien og kundernes behov.

Samtidig definerer ITIL® de nødvendige roller og ansvar og giver et fælles sprog og begreber på tværs af leverandører og kunder.

Nøglekomponenterne i ITIL® 4 består af:

De 4 Dimensioner af Service Management:

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Value streams and Processes
  • Partners and Suppliers

Påvirkes af de beslutninger en organisation tager og skal sikre at der på forhånd tages stilling til hvordan og i hvilken grad de fire dimensioner tilpasses behovet.

 

Service Value System

Repræsenterer hvordan de forskellige elementer og aktiviteter i en organisation interagerer for at facilitere værdiskabelse gennem digitaliserede services og produkter.

Elementerne består af:

  • Service Value Chain
  • ITIL® Practices
  • Guiding Principles
  • Governance
  • Continual Improvement

Hvoraf Service Value Chain er det centrale element. En operating model, der omfatter de nøgleaktiviteter, som er nødvendige for at kunne respondere på krav og facilitere realisering af værdi, ved at skabe og styre de rette services og produkter.

 

Service Value Chain

Består af 6 value chain aktiviteter, som anvendes til skabe services og produkter -og heraf: Værdi

  • Plan
  • Improve
  • Engage
  • Design and Transition
  • Obtain/Build
  • Deliver and Support

Med MetierWestergaards pædagogiske kursusmaterialer og modeller er du sikret en solid ITIL-uddannelse.

ITIL Overview

Hvordan bliver du certificeret i ITIL®?

Med ITIL® 4 kan du gå i to retninger.

  • Managing Professional-retningen er for specialister. Den har fire certificerende kurser, og tager du alle fire, får du et Managing Professional-certifikat.
  • Strategic Leader er for ledere. Den har to certificerende kurser, og tager du begge certifikater, får du et ITIL® Strategic Leader-certifikat.

Har du både Managing Professional- og Strategic Leader-certifikaterne, kan du kvalificere dig til en ITIL® Master.

Download ITIL® 4 Oversigtsplakat

Planlagte ITIL kurser i København, Århus og online

Planlagte ITIL® forløb hos MetierWestergaard

Ingen - men du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil på kursus.

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål vedrørende kurserne, er du altid meget velkommen til at kontakte: