ITIL 4 Foundation kursus

Vores ITIL® 4 Foundation kursus giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management.

Kurset afvikles som fysisk klassekursus eller online med vores unikke Superflex koncept

  • 2-dages kursus
  • Afholdes i København, Århus og online
  • ITIL 4 Foundation certificering inkluderet
Gå direkte til kursuskalender

På vores ITIL 4 Foundation kursus, lærer du at arbejde succesfuldt med IT Service Management.

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. På kurset får du en forståelse for ITIL®4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL®4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT Service Management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL 4 i starten af 2019.

ITIL4 Foundation kurset er adgangsgivende til:

Managing professional

Strategic leader

 

Vi udbyder også kurset online inden for vores unikke Superflex koncept

Peoplecert Logo

OBS: Fra 1. februar 2022 ændrer PeopleCert setup for alle ITIL kurser

Fra 1. februar indeholder alle ITIL kurser en elektronisk bog samt en voucher baseret eksamen.

Det er således ikke muligt at købe et ITIL kursus uden bog eller eksamen, og derfor angiver vi vores pris som en samlet pris alt inkl. Ønsker du en fysisk bog skal denne købes særskilt, og du får stadig en e-bog i din kursuspakke.

Med en voucher baseret eksamen tager du eksamen efter dit undervisningsforløb, på et tidspunkt der passer dig. 

Hos os får du som noget helt unikt adgang til vores elæring både til forberedelse, men også til repitition efter dit kursus. 

Om ITIL 4 Foundation

Kurset består af 2 dages undervisning på dansk af erfaren ITIL®4-konsulent og træner.

Som deltager får du den officielle ITIL4 manual som e-bog, kursusmateriale incl. noter (slide deck i PDF), en udførlig læsevejledning som forberedelse til kurset, ITIL 4 Nøglebegreber (PDF) og en Oversigtsplakat.

Certificering er en del af prisen for kurset.

På alle fysiske kurser er der fuld forplejning under kursusdagene.

Eksamen & certificering

Der er 2 testeksamener. Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL 4 Foundation certificering.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Du kan tilkøbe en Take2 eksamensforsikring. Læs mere om den længere nede på siden.

Dit udbytte

  • ITIL 4 Foundation certificering
  • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT Service Management
  • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
  • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
  • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
  • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
  • Kompetencer til at arbejde i processer
  • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation

Gevinster for din arbejdsplads

  • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT Service Management på tværs af kunder og leverandører
  • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
  • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling). Kurset kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL 4 Foundation.

  • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT Service Management.
Take2

Take2

Take2 er en forsikring, som kan købes, når du tilmelder dig kurset. Prisen på Take2 er 450 DKK, hvilket er under halv pris af en normal eksamen. Hvis du har købt Take2, og du ikke består din eksamen, får du automatisk en online re-eksamen voucher tilsendt. Du kan tage Take2 når du vil og hvor du vil. Take2 kan bruges op til 6 måneder efter din eksamen. Bestil Take2 når du tilmelder dig kurset. 

Bemærk: Består du eksamen i første omgang, kan Take2 ikke refunderes eller bruges til andre eksamener.

Program

  1. Dag 1

    Introduktion til ITIL4 og nøglebegreberne

    Første kursusdag starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL 4 og vi
    skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og
    komponenter ITIL 4 består af.

    Vi arbejder med opgaver/prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne for at
    repetere, reflektere og prøve den nye viden af i praksis i grupper.

    På dagen arbejder du med:

    • Hvordan Guiding principles kan hjælpe enhver organisation i enhver
      henseende
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire Service Management dimensioner
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer
      og aktiviteter interagerer med hinanden gennem Service Value Streams
    • Introduktion til Practices
    • Opgaver og prøvespørgsmål
    • Eksamensvejledning
    • Prøveeksamen
  2. Dag 2

    Practices og deres anvendelse

    På dag 2 arbejder vi med formål og scope for de 15 mest anvendte practices i
    ITIL4.

    Sidst på dagen afholder vi ITIL 4 Foundation-certificeringseksamen – en multiple choice-test af 1 times varighed (eksamen er på engelsk og har du ikke angivet engelsk som modersmål kan du få 15 min. ekstra til eksamen).

    På dagen arbejder du med ITIL 4 Practices, som oftest bruges til at:

    • Definere services
    • Skabe services
    • Levere services
    • Understøtte services

    Du arbejder endvidere med:

    • Gennemgang af testeksamen
    • Afrunding og eksamen

Planlagte ITIL 4 Foundation kurser i København, Århus og Aalborg

Tilføj deltager

  • Ingen bøger

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Hvad siger kursisterne om vores ITIL4 Foundation kursus?

Lotte Løkke Sahl

Change Manager, Atea

"Med Christian Blynø og Martin Juhl Vojdeman som undervisere kom stoffet ned i øjenhøjde og blev omsat til faglig viden. De satte læringen i en praktisk kontekst, og for mig er det det, der virker bedst. De gjorde det helt uovertruffen."

Instruktør(er) på ITIL 4 Foundation

  • Caspar Miller
    • Caspar Miller

    • Senior Management Consultant & Trainer
  • Martin Juhl Vojdeman
    • Martin Juhl Vojdeman

    • Senior Management Consultant