Struktureret problemløsning

Lær problemløsning gennem eksperimentel læring og realistiske scenarier, og få en dyb forståelse for løsning af komplicerede problemer.

  • 2 dags kursus
  • Afholdes i København, Århus og virtuelt
Se datoer og tilmeld

Lær at løse selv de mest komplekse problemer

Er du Major Incident Manager eller Situation Manager? Eller sidder du i en 2. line funktion og får de problemer, som mange har prøvet kræfter på, men ikke kunnet løse? Eller har du bare ved selvsyn erfaret, at der er problemer, som er svære eller umulige at få skovlen under?

Alle problemer kan løses - selv de mest komplekse. På ”Struktureret Problemløsning” får du den bedste metode i markedet.

Du lærer at fange og strukturere relevante fakta ved kilden. At skære igennem røgslør og spotte det virkelige problem. At identificere mulige root causes og vælge den rigtige.

Du får hands-on på metoden gennem stærke case-opgaver, og du bliver en effektiv troubleshooter fra dag 1.

Metoden bygger på den videnskabelige ”The Science Method”. Den er 100% ITIL-kompatibel, og den kan indpasses i enhver Incident- og Problem management process.

 

Tilbage til oversigten.

Om Struktureret problemløsning

Gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er meget aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen & certificering

Kurset kan afsluttes med en multiple choice eksamen, der består af 20 spørgsmål.

Du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret. Eksamen varer 30 min.

Dit udbytte

  • Efter afsluttet kursus vil deltagerne kunne identificere problemers Root Cause, og de vil kunne vælge den bedste løsning blandt flere eller mange alternativer.
  • Kurset kan føre til en certificering ved bestået eksamen.

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til:

  • Medarbejdere i IT supportfunktioner som f.eks. Help Desk, Service Desk mm.
  • Medarbejdere i 2. og 3. line, der skal finde fejl og løse problemer
  • Chefer og procesledere, som skal støtte medarbejderne i arbejdet med at løse komplekse problemer.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ikke formelle krav til deltagere, men det er en fordel, at man som deltager har en generel viden om IT og IT support.

Planlagte forløb

Tilføj deltager

  • Ingen bøger

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Instruktør(er) på Struktureret problemløsning

  • Caspar Miller
    • Caspar Miller

    • Senior Management Consultant & Trainer
  • Martin Juhl Vojdeman
    • Martin Juhl Vojdeman

    • Senior Management Consultant